Tråkiga saker men ändå bra....

Har varit dålig på att uppdatera men har gjort så mkt annat och har inte hunnit att finna mig ro till att sätta mig ner och skriva. Ååå värre lär jag bli nu  på att blogga för vi har fått ett tråkigt besked inom familjen så blir en resa upp till sundsvall idag och kommer väl inte hem förän på sönda kväll antar jag.

Men tänkt ge en lite update om i går ifall,
Var ju på föräldragruppen i går, det tråkiga var väl att inte älsk kunde följa med men som sagt han gjorde en bra prioretering, för han hade matte och behöver verkligen gå på dom lektionerna. Igår handlade föräldragruppen om komplikationer och smärtlindring, var väldigt intressant. Fick veta om dom vanligaste komplikationerna hos mamman samt barnet, är ju bra så man har något hum ifall det skulle hända. Efter gruppen så hade jag tid hos mvc och denna gång så hade jag inte gått upp så mkt, dock så var det bara 2 veckor mellan vägningarna. Det roliga var att magen min är så stor nu så var tvungen att kliva av vågen för att ens kunna se vad det stod för siffror på vågen ^^ det stod 85,20. Sen gick ju jag upp mest i början för då bara steg jag upp i vikt på ängång så tror inte att jag kommer gå upp alt för mkt nu innan det är dags för bf. För er som inte vet det så vägde jag 69 innan jag vart gravid. Sen mätte vi blodtrycket och i vanlig ordning så var mitt boldtryck normalt, sen var de dags för mätning av magen, tror den var 33 cm nu och de ligger på normalt i kurvan. Sedan kände hon hur han låg, åå han låg med huvudet neråt och har sjukit ner en bit men han har inte fixserat sig helt än. Men han är på god väg och hon sa att det är omöjligt att han kommer kunna vända sig nu, så det känns bra att han ligger åt rätt håll iaf =) Sedan var det dags att lyssna på hans hjärt ljud, åå det var oxå bra. Så allt är bara bra med oss två vilket känns underbart. Är som sagt i vecka 34 nu så är inte allt för lång tid kvar nu, går däremot in i ny vecka i morgon =) så tiden den bara rullar på.

Alla säger att nu är det dom veckorna som är kvar som ´känns längst, men eftersom vi ska flytta mitt i allt och nu när jag fick detta tråkiga besked så känns det som om tiden bara springer i från en och man hinner inte riktigt med själv.

Men som sagt får se när jag får tid för nästa update, blir nog kanske i morgon redan för jag lär nog vara hemma med indra i morgon så då får jag tid till att skriva nån rad men man ska bara finna sig tid att sätta sig ner i lung och ro att skriva och det är de jag har svårt för att göra.

Men bye bye ska fixa lite här hemma innan jag far nu <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0